Keymetrics

Ipsos tror på att vi kan ha insikter i ett moln

Undersökningsföretaget Ipsos har lanserat Insight Cloud, något de kallar för en ”socialiserad plattform” som ska hantera insikter från en massa olika källor för att ge relevant information till företagskunder.

Den molnbaserade tjänsten har testats med valda kunder under det senaste året, men har nu alltså blivit officiellt släppt för resten av marknaden.

VD:n för Ipsos UU kommenterar deras släpp: ”I denna era av allnärvarande data, så behöver vi ge våra kunder mer än bara information. Vad de behöver är en källa för inspiration”, säger han, ”Insight Cloud handlar om att använda teknologi för att skapa hävstångseffekt, och framför allt, för att rätt folk ska kunna dra nytta från denna information för värdefulla insikter”.

Läs mer: Nu ska Ipsos specialisera sig på Millennials

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Mastercard och EA backar upp Unilevers globala mätstandard