Keymetrics

SurveyMonkey lanserar produkt för appanalys

Efter att ha köpt upp appdata-företaget Renzu, så lanserar nu SurveyMonkey en produkt som ska ge insikter om över tusen mobilappar och apprelaterad ekonomi.

SurveyMonkey Intelligence, som den nya produkten heter, låter appföretag hålla koll på sådant som uppkommande mobila trender, spåra konkurrenters framgångar, eller mäta egna nyckelvärden.

Läs mer: SurveyMonkey sparkar 100 personer

Antalet aktiva användare och tid spenderad mäts av produkten, som också visar poängtavlor med de snabbast växande mobilapparna – och allt kan filtreras och jämföras mellan valda faktorer såsom en viss produkt eller ett visst operativsystem.

Produkten använder sig av stickprov över en rätt stor del av Android och iOS-användare, över flera olika plattformar. Man kan mäta publikdata med hjälp av faktorer som demografi, överlappning av användarbas och applojatlitet.

Tanken, enligt företaget, är att effektivisera tid och samtidigt ge en bättre överblick över vad som behöver förbättras eller ändras gällandes den egna produkten – och hur bra det går för motståndarna.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Youtube slutar ge stöd för tredjepartspixlar