Keymetrics

New York Times satsar stenhårt på sociala medier och köper digitalbyrån HelloSociety

The New York Times köper HelloSociety, en digital marknadsföringsbyrå som hjälper annonsörer att få ut sina kampanjer i sociala medier.

I ett pressmeddelande berättar New York Times att de köper HelloSociety som arbetar med sociala medieföretag, inklusive Instagram, Vine och YouTube. Men de är mest kända för sina tidigare arbeten med Pinterest, där det fick priset ”Pinfluencers” för att skicka bilder på uppdrag av varumärken.

Under 2015 berättade Pinterest för HelloSociety att de tar bort alla affiliate länkar som de har lagt upp. Beskedet efter att Pinterest växlade upp sin egen annonsaffär för att satsa på ett nytt e-handelsprogram.

HelloSociety kommer att integreras i T Brand Studio, The New York Times plattform för att producera Content Marketing.

Science’s ingår också i FameBit, en ”Influencer Marketing” plattform, som gör liknande arbeten. Villkoren för affären har ännu inte offentliggjorts.

Förra året köpte Twitter  företaget Niche en annan reklambyrå som jobbar med sociala medier som kopplar ihop varumärken med populära användare på plattformar som Vine och Instagram.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Vad händer med annonseringen när kakorna försvinner?