Keymetrics

Long viewing har ökat med 72 procent

I Ooyalas rapport över Global Video Index för senaste kvartalet visar det sig bland annat att long viewing på digitala enheter ökat med hela 72 procent.

Här är några observationer från Global Video Index:
Övergången från traditionell tv-tittande till tv/video-konsumtion via datorer, mobiler och plattor sker snabbt. Att titta på TV/video längre än 10 minuter (long viewing) på datorer, mobiler och plattor ökade med 72 procent under 2015.

Antalet programmatic-transaktioner kopplade till TV/video (över internet) ökade med 160 procent Q4 2015 jämfört med Q3 2015.

Rapporten visar också att användningen/konsumtionen av tv/video via mobiler/plattor är störst i Asien och Stillahavsregionen.

Här kan du läsa hela rapporten: http://www.ooyala.com/resources/online-video-index

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Nu kan vi titta på kvällens Apple-event tillsammans