Keymetrics

Netflix vill satsa på barn och familjer

Netflix vill inte längre enbart förknippas med unga ”millenials” och vill istället satsa extra mycket på barnen.

”Vi ser att mycket av Netflix-aktiviteterna inte längre utgörs av 19-åriga pojkar”, säger Netflix innehållsansvarige chef, Ted Sarantos. Han konstaterar istället att streamingtjänsten numera är en familjeprodukt som används av alla i hushållet.

Istället för att fortsätta slåss om den alltid populära gruppen av tittare mellan 18-49 år tänker man rikta in sig på den mer underprioriterade underhållningen för barn.

Hela 20 nya serier ska tillkomma, vilket ska resultera i sammanlagt 35 sådana program. Då många av Netflix kunder är barnfamiljer, och att Netflix hittills haft stora framgångar med sitt egenproducerade material, så anser man just det senare också vara värt att satsa på.

Överlag handlar detta om 600 timmar nytt material under 2016, som ska betalas med över fem miljarder dollar. Netflix ser alltså inte ut att vilja sakta ner…

Läs mer: Därför blockerar Netflix proxy-streaming

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
God juuuuul!