Keymetrics

Björn Borg har dödat Sprinter

När Björn Borg lanserade träningsappen Sprinter lovade man en upplevelse likt Tinder fast för sportnördar som söker en (tränings)partner. Sprinter lanserades i samband med att Björn Borg släppte sin AW15-kollektion. Nu är appen borta.

Björn Borg ville haka på den den växande trenden av social träning och göra det möjligt för människor att lättare hitta nya träningskompisar med hjälp av mobilappen Sprinter.

”Med Sprinter vill vi motivera aktiva människor till att matcha med nya bekantskaper som delar samma ambition och intressen. Den vetenskapligt bevisade Köhler-effekten visar att en träningskompis ökar din motivation med över 100%! Tillsammans presterar man bättre”, sa Jonas Lindberg Nyvang, Marketing Director på Björn Borg.

Nu är appen borta och den enda förklaring vi har är en borttagen hemsida.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Nielsen
Nielsen fortsätter sin krabbgång men TV-mätningarna går bra