Keymetrics

Bing byter logga – och fortsätter växa

Den näst största sökmotorn, Microsofts Bing, ska byta logga. Från gult till grönt(ish), och med stor bokstav –  bilden visar övergången från den äldsta till den nyaste, till höger. Tanken är att texten ska synas bättre mot gul bakgrund, och se bättre ut på Windowsplattformar.

Bing, Microsofts sökmotor har förstås inte kommit i närheten av Googles nivåer, men har under fjolåret faktiskt börjat gå med vinst. Enligt företaget själva är man den enda sökmotorn som har en stadig tillväxt. Och det finns anledning för Microsoft att satsa på Bing – sökmotorannonsering är en stadig inkomstkälla inte bara för Google.

Med 21 procent av marknaden i sökmotorkategorin, så kan det – ja, i alla fall enligt Bing själva – vara en god idé att annonsera på både Google och Bing för att maximera räckvidden.

Hursomhelst är den en ny logga!

Läs mer: Söktjänsten Bing listar 2015 års sökord

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
InterMail anställer ny försäljningschef i Sverige