Keymetrics

Swedish Content Agencies får stark kritik

Elisabeth Lizzy Thörnsten, VD för branschföreningen Swedish Content Agencies (SCA, tidigare Uppdragspublicisterna) och Thomas Barregren, grundare av contentbyrån KNTNT, har olika åsikter om vad en branschorganisations uppdrag ska vara för svenska contentbyråer.

Swedish Content Agencies får stark kritik av Barregren som menar att SCA har ett särskilt ansvar att bevaka den svenska contentbyråbranschen. I artikeln, publicerad här på Dagensanalys.se, menar Barregren att “istället för att fylla sitt nyhetsflöde med rewrites av amerikanska bloggar så borde de [SCA, reds. anm.] bevaka och skriva om vad som görs i Sverige inom content marketing”.

Thörnsten kontrar med att braschorganisationen gör löpande utvärderingar av sina aktiviteter och uppmanar Tomas Barregren att bli medlem för fortsatt dialog.

Uppdatering: Thomas ger Elisabeth Thörnsten svar på tal i KNTNTs podd Åsikt. Lyssna här: https://www.kntnt.com/swedish-content-agencies-far-svar-pa-tal/8194

Vad tycker du? Kommentera gärna!

https://www.kntnt.com/swedish-content-agencies-far-svar/8194

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Disney+ logotyp
Så här kommer Disney+ påverka svenska streamingmarknaden