Keymetrics

Ny koppling annons-action

Två av de största spelarna inom mätvärlden, Millward Brown och comScore, slår ihop sina påsar i ett nytt projekt för att ge digitala annonsörer ännu bättre koll på när deras annonspengar leder till försäljning. Tjänsten finns tillgänglig överallt utom i USA, Kanada och Taiwan.

Den tjänsten är en kombination av de båda företagens redan existerande produkter ”validated Campaign Essentials” från comScore, Millward Browns ”Brand Lift Insights” och comScores ”Action Lift”. Genom att koppla ihop de här lösningarna och kompetens hos de båda bolagen, ska det bli möjligt att på allvar se hur satsningar på ditigal annonsering leder till konkret utfall i de mättal som i slutändan verkligen betyder något för varumärket.

Läs pressmeddelandet här.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Rikta sökannonser till kombinerade målgrupper med Google Ads