Keymetrics

KIA-index utökar med Eva och Henrik

Eva Lundström från Apollo och Henrik Stangel från Bonnier News får uppdrag för KIA-index.

Sveriges Annonsörers KIA-index utgörs av en huvudmannagrupp, ett kansli och en regelgrupp, där KIA-index huvudmannagrupp fungerar som en styrelse bestående av representanter från annonsör-, mediebyrå- och mediesidan.

I dag offentliggörs att huvudmannagruppen förstärks av två tunga branschaktörer, nämligen Eva Lundström, VP & Nordic Marketing Director på Apollo och Henrik Stangel, Director of Sales & VP på Bonnier News.

– Som officiell valuta för svenska webbplatser är KIA-index först och främst en viktig och objektiv källa för alla som arbetar direkt eller indirekt med annonsköp online. Jag hoppas kunna bidra till att på olika sätt diskutera hur vi kan utveckla mätningar och metoder för ännu större relevans och transparens både geografiskt, demografiskt och tekniskt. Något som känns extra viktigt i en alltmer komplex digital värld, inte minst för oss på kundsidan, säger Eva Lundström.

Huvudmannagruppen hanterar KIA-index strategiska frågor och övergripande beslut. Sedan tidigare ingår Staffan Slörner, vd på Sveriges Mediebyråer, Tobias Hedström, chefsanalytiker på TU, Anders Ericson, vd på Sveriges Annonsörer och Tobias Eidem, chef för KIA-index i huvudmannagruppen.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Branscherna som tar bäst hand om sina kunder