Keymetrics

Kabel-TV är inte alls poppis bland unga

Många unga väljer bort kabel- och satellit-TV idag, enligt en nyligen publicerad undersökning i USA. En av orsakerna är att man helt enkelt anser det vara för dyrt.

Pew Research Center visar i sin undersökning att 24 procent av de (amerikanska) unga vuxna, alltså de mellan 18 och 29 år, antingen har sagt upp eller har inte någonsin haft kabel-TV.

Läs mer: Online-TV och linjär-TV är nu lika stora

Av dessa uppgav 74 procent att det var för dyrt, och 64 procent kunde lika gärna se det på nätet och i 46 procent av fallen ägde de tillfrågade inte ens en TV-apparat.

Slutsatsen man kan dra från detta är att traditionell betal-TV är på väg ut – och internet är den stora TV-kanalen i framtiden. Det är också talande att ovan nämnda undersökning visar på att ett stort antal unga anser bredbandsuppkoppling vara viktigast…

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Vilken MarTech kan du inte leva utan?