Keymetrics

Han ska stärka Bonniers digitala satsning

Frida Boisen – digital chef på Bonnier Tidskrifter – har i ett pressmeddelande presenterat den nya redaktionschefen för företagets digitala medier. Niklas Sesser har en lång erfarenhet av branschen och är ett av Boisens steg på vägen mot att stärka Bonniers digitala framtid.

Hon fick sex månader på sig att få Bonniers digitala satsningar på rätt köl. Knappt två månader senare har hon alltså valt den person som ska navigera rätt bland de digitala fallgroparna.

Läs mer: Bonnier startar ny TV-redaktion

Niklas Sessler säger i pressmeddelandet att det inte var ett ”svårt beslut när jag blev tillfrågad”. Han tycker också att det ”ska bli otroligt spännande att få jobba på den digitala sidan med alla våra starka varumärken. Bonnier Tidskrifter digitala medier har väldigt mycket på gång och känns som Mediesveriges roligaste arbetsplats just nu”.

Sessler är en gedigen veteran inom tidningsbranschen och har varit aktiv hos Bonnier Tidskrifter i över två decennier. Tidigare var han chefredaktör på Veckorevyn och Allt om Resor, och utöver sin titel som ”utvecklingsredaktör” är han sedan 2012 andreredaktör på tidningen Mama.

Frida Boisen säger att de med ”Niklas i ledarteamet nu kommer att kunna ta ännu snabbare steg framåt med vår nya tv-satsning och flera andra prioriterade digitala satsningar”. Det återstår att se vilka dessa satsningar kommer att bli.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
TapClicks har köpt Megalytic