Keymetrics

Bara hälften av marknadscheferna har koll på Content Marketing

Novus har för Swedish Content Agencies räkning genomfört ett undersökning om content marketing. Resultatet visar att Sveriges marknadschefer har dålig koll på fenomenet och att cirka hälften som har koll skapar innehållet själva.

Marknadscheferna svarar i undersökningen att de jobbar mest med redaktionellt innehåll på webben, i nyhetsbrev och att Facebook är den vanligaste kanalen för sina content marketing aktiviteter.

41 procent av marknadscheferna tror att man kommer jobba med Content Marketing i framtiden.

Om du vill få koll på hur svenska marknadschefer jobbar med Content Marketing ska du ta del av denna pdf.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Facebook Retargeting: Använd riktade annonskampanjer för att öka försäljningen