Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Attack och försvar med Sharkonomics

”Vi ska lära näringslivet att att bli mer effektiva, att överleva faktiskt. Och det genom att tillämpa Sharkonomics,” säger Stefan Engeseth när vi möts i dörren. Han minglar vidare och jag hör honom säga, ”alla käkar varandra i naturen så det gäller att vara beredd.” Engeseth har talang för ord, han är rolig, men bakom den roliga fasaden finns ett kritiskt tänkande och en mycket klok person.

Gänget bakom Sharkonomics, med grundaren och VD:n Stefan Engeseth på scenen, bjöd i samarbete med Creuna och Marknadscheferna in till frukost på onsdagsmorgonen. Evenemanget ägde rum i Creunas nya lokaler, gamla Ritzbiografen på Kungsholmsgatan i Stockholm. Ca 150 personer har klivit upp tidigt för att lyssna på vad Sharconomics. Ambitionen är att lära näringslivet att bli mer effektivt, att överleva genom att tillämpa Sharconomics. Delar av publiken såg väldigt nöjda ut när Engeseth pratade om hur effektiva, oförutäsgbara och innovativa hon-hajar är. Ett beteende han sa gäller även bland oss människor.

Presentationen följdes av en paneldiskussion med bland andra Merci Olsson, Marknadschef National Geographic, Claes de Faire, Resumé och Peo Axelsson, Marknadscheferna. Anledningen till frukostseminariet var att presentera de konsulttjänster som Sharkonomics nyligen lanserat.

Vill du veta mer om Engeseths tankar ska du signa upp för nyhetsbrevet på Detective Marketing. Där kan du även läsa om det här eventet på engelska. Och för all del – se honom live!

Hajvarning Sharkonomics by Caracolias

Stefan Engeseth är en underhållande talare och inom fem minuter hade han fått publiken att göra dykartecknet för hajvarning.

 

Företagare inom digital teknik

- Entreprenör och egenföretagare -
Affärsutvecklare och strateg inom digital teknik, innovation, entreprenörsskap, internet. Styrelseledamot i IIS, Internetstiftelsen (fd .SE). Projektledare, skribent, moderator och talare. Brinner för användarfrågor, innovation, data-analys och en bra internetutveckling.

4 Kommentarer

Jag kunde tyvärr inte bevittna tillställningen. När kommer #Sharkonomics till Göteborg igen? ;)

Svara

Hej Martin,
Ställde inte den frågan, men ska be Stefan Engeseth kommentera. Hälsningar Anna

Svara

Stefan hälsar:

Hej Martin & Anna,
Sharkonomics simmar gärna till Göteborg igen.
Bara samla ett stim av hungriga affärsfolk så ses vi igen Martin.
Tack för positiv energi

Svara

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>