Keymetrics

Schibsted omsätter mer digitalt än analogt – nära två tredjedelar är digitala intäkter

Schibsted var tidigt ute med digital och har drivit på den utvecklingen under en tid nu. Nu kan de skörda sina insatser och är troligtvis nordens främsta digitala mediebolag.

Den digitala omsättningen är nu större än den analoga och de har befäst positionen som det nordiska digitala mediehuset som driver på utvecklingen.

Så här kommenterar Rolf Erik Ryssdal resultaten i senaste Q3 rapporten

Vi fokuserar på ökad hastighet för vår online produktutveckling. Våra gemensamma ansträngningar att bygga avancerade datadrivna annonslösningar visar sig mer och mer relevant. Samtidigt är jag nöjd över att se att alla våra företag har möjlighet att anpassa sin kostnadsbas kraftigt, när de totala intäkterna minskade.

”Schibsted har under de senaste kvartalen ökat sina ansträngningar inom digital utveckling och teknik avsevärt. Detta kommer att fortsätta och utgör grunden för en bra produkter till konsumenter och företag. Det är en viktig del av strategin för en framtida tillväxt” Rolv Erik Ryssdal CEO Schibsted.

Ladda ner Q3 2015 rapport här

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Så här många såg säsongspremiären av GOT