Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

När affären går dåligt ryker mätningarna

I senaste Orvesto Närlingsliv saknas SvD Näringsliv.

Enligt Dagens Media som intervjuat kommunikationschefen Björn Hygstedt beror avhoppet från Orvesto Näringsliv på att man vill prata om ”ett SvD” där Näringsliv bara är en del. SvD anser det helt enkelt mer relevant att mäta hela tidningen och inte stycka upp den i delar.

En klassisk resväg när affären inte går som tänkt är att först hoppa av mätningen. Efter att kostnader för mätningen sparats in tar man steg två och drar ned på marknadsföringen. Steg tre är att sparka personalen.

Vi får se vilken resa Näringsliv tar.

Mikael Karlsson

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>