Keymetrics

När affären går dåligt ryker mätningarna

I senaste Orvesto Närlingsliv saknas SvD Näringsliv.

Enligt Dagens Media som intervjuat kommunikationschefen Björn Hygstedt beror avhoppet från Orvesto Näringsliv på att man vill prata om ”ett SvD” där Näringsliv bara är en del. SvD anser det helt enkelt mer relevant att mäta hela tidningen och inte stycka upp den i delar.

En klassisk resväg när affären inte går som tänkt är att först hoppa av mätningen. Efter att kostnader för mätningen sparats in tar man steg två och drar ned på marknadsföringen. Steg tre är att sparka personalen.

Vi får se vilken resa Näringsliv tar.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Se Mary Lee Copeland berätta om Corporate Storytelling