Keymetrics

För många av oss börjar idag vår första arbetsvecka. De första dagarna ser vi på våra arbetsplatser med helt nya ögon. I mitt eget kontor hänger en utskrift från 2013 med ”10 Lessons on Marketing” som jag tror borde pryda fler väggar hos marknadsförare.

Det finns inte en definition, en sanning av marknadsföring längre. Varumärken måste utifrån sina behov och sitt sammanhang hitta ett sätt att arbeta med marknadsföringen. För allt är mycket mer transparent idag och den sämsta marknadsföringsinvesteringen ditt varumärke kan göra är att skapa en sanning som ditt företag inte kan stå för.

Mixa 10 sanningar enligt ditt företagsbehov och klicka dig vidare till inlägget från  Zach Bulygo på Kissmetrics.

++ Click Image to Enlarge ++
10 Lessons on Marketing
Källa: 10 Lessons on Marketing

Den 1 april 2020 släckte vi lampan här på Dagens Analys.

RELATERADE NYHEER
Eva-Lotta Laurin
Eva-Lotta Laurin blir ny marknadschef på Mynewsdesk