Keymetrics

Redan om två år kommer internet vara större än TV

Globala reklamkakan för internetannonsering kommer att susa förbi TV redan år 2017, enligt en ny studie från FIPP.

FIPP (Worldwide Magazine Media Association) har studerat reklaminvesteringar på global nivå och kommit fram till att internet går om TV redan om två år.

Globala reklaminvesteringar för digitalt kommer att nå 700 miljarder dollar där störst fokus är på mobilt. Redan idag är internet den dominerande spelaren i Australien, Kanada, Kina, Danmark, Finland, Sverige, Tyskland, Ungern och många fler länder.

Enligt studien kommer Sök fortsätta att vara den dominerande annonskategorin fram till år 2019.

Källor i studien var bland andra Zenith Optimedia, PwC, MAGNA GLOBAL and GlobalWebIndex.

> Du kan läsa mer om studien här

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Happy Pancake
”Kände att vi måste göra något annorlunda för att sticka ut”