Keymetrics

Smartclip lanserar världens första plattform för realtidsannonsering i TV

Den nya plattformen är tänkt att underlätta köp och distribution av ad-server-kontrollerad linjär TV-annonsering i realtid för annonsörer och mediebyråer. Det betyder att Smartclip nu kan leverera hela den digitala användarupplevelsen på TV-skärmen.

Enligt uppgifter till Dagensanalys har flera TV-stationer redan anslutit sig i ett första steg. Tekniken är baserad på TV-standarder och använder sig av uppkopplade TV-apparater vilket betyder att annonsörer kan nå vart fjärde TV-hushåll i Europa.

Linjär-TV-reklam är beroende av rätt innehåll, innehållets kvalitet och vilka som tittar. Mattias Spetz är Nordenchef på Smartclip och han tror att när TV-skärmen verkligen blir digital kan två världar mötas: möjligheten att nå en stor publik i kombination med digitalt kontrollerad leverans och mätning för annonsörerna.

Smartclip är en av Europas största videoannonseringsbyråer för connected TV, smart TV, linjär TV, mobila enheter och för webben.

(Addressability betyder att en digital enhet kan svara individuellt på ett anrop/meddelande som skickas till många liknande enheter).

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Bonde blir chef för Pennys nya streamingtjänst