Keymetrics

Pengafest för tech-bolag

Nio bolag fick under fem minuter köra sin pitch framför investerare och bolag på White Bulls Stockholm event. Glasögon för stridspiloter, snackande leksaker, teknik för att kompensera för skakiga händer när man spelar in video, pod cast plattform och en hel del annat.

Efter presentationerna klev en panel av investerare upp på scenen och gav sin syn på den svenska start-up scenen.

Under presentationerna var det knäpptyst bland publiken som var totalt fokuserad på beskrivningar av tjänster, affärsmodeller och företagens siffror. Så snart presentationerna var klara ökade volymen och små grupper av människor drog sig undan för (hemliga?) samtal.

Barcelonabaserade White Bull vill facilitera ett sunt ekosystem för teknikbranschen.

Eventet gick av stapeln på advokatbyrån Synchs kontor. Dagens Analys har tidigare skrivit om advokatbyrån som bl a vurmar för start-ups.

Farley Duval, White Bull och Tomas Bennich, Sweden Mobile Association på bilden.

Företagen som pitchade

Adventurebox – long tail of video games

Djenee – frees up time for its users

H&D Wireless – making Toys&Gifts go digital

IMINT – video enhancing

acast – pod casting platform

Universal Avenue – on demand work force

Candela – electrical speed boats

Jebbler – mobile reporting systems, aviation

Penny – augmented Reality Glasses

Investerare var bl a

Moor, Creandum, GP Bullhound, Nasdaq, Qualcomm Ventures

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Nödvändiga inköp blir digitala och ökar med 200 procent