Keymetrics

Konvertera mer genom att skapa fler onsite-sökningar

Resultat visar att sökare i samtliga fall konverterar bättre – hela 91 procent bättre i genomsnitt!

6 miljoner besök och 150 tusen konverteringar

För att kunna dra slutsatser krävs data, Big data. Conversionista har tittat på ett stort urval från några av Sveriges största e-handlare och ställde sökare mot icke-sökare (för GA-geeks: konverteringsgraden för non-bounce sessions – totalt 6, 754, 963 user sessions – mot konverteringsgraden för sessions med onsite-search.)

Beviset är här! Det finns ett starkt samband mellan onsite-sökningar och ökad konvertering. Det är inte en slump, det är inte resultatet av en enskild observeration. Det är sant för e-handlare inom kläder såväl som biljetter, prylar, försäkringar och livsmedel. Punkt.

– Non-bounce session hade i snitt en konverteringsgrad på 5,05 procent
– De som använde onsite-search hade en konverteringsgrad på 9,66 procent, nästan dubbelt så hög

En markant ökning, som tydligt visar att onsite-search är lönt att prioritera – om du enkelt vill öka din konverteringsgrad!

Onsite-searc

Läs mer här: Sök och du skall konvertera. 91% mer faktiskt

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
TV-bolaget testar Shoppable Ads med QR koder