Keymetrics

IRM: Internetreklamen fortsätter visa en mycket stark tillväxt

IRM har nyligen släppt sin rapport för den svenska reklammarknaden 2014, Internetreklamen stod för 16 procent av reklaminvesteringarna i Sverige med en omsättning på 10, 7 miljarder kronor. Internetreklamen är idag i särklass den största reklamkanalen och tillväxten tycks inte mattas av då tillväxten i fjol var drygt 16 procent och störst av alla mediekanaler.

Det är bara reklamproduktionen som är större än internet, men detta kommer troligtvis inte att stå sig under 2015 då internetanvändandet och internetreklamen fortsätter att växa.

Det är framförallt mobilreklamen som visar mycket starka tillväxttal, mobilen stod för drygt 13 procent av internetreklamen i fjol, sök står fortfarande för de största investeringarna i internetreklamen.

Mobilens användande utklassar idag alla andra medier, så mobilreklamens tillväxt lär fortsätta öka starkt en tid framöver.

Är ni intresserade av rapporten finns den att köpa här

 

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Dagens Media marknadsför Breakits betalvägg bakom sin egna