Keymetrics

Taxipodden samlar förarna

Spoon och Taxi Stockholm skapade ”Taxipodden”, en intern podcast som kommer ut varannan månad. Taxipodden innehåller studiointervjuer med förare och chefer på Taxi Stockholm, varvat med reportage från förarnas vardag.

Taxiförarna kan lyssna på programmet i sina mobiler när det passar dem. Varje avsnitt är omkring 20 minuter långt.Spoon bildade redaktion tillsammans med Taxi Stockholms informationsavdelning.

Med Taxipodden har Taxi Stockholm hittat ett sätt att nå ut till de medarbetare som tidigare varit svåra att nå. Varje avsnitt har cirka 600 lyssnare vilket är 38 procent av alla förare.

Smart sätt att nå en spridd arbetskår. Bra jobbat Spoon och Taxi Stockholm.

Bild: Spoon

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!