Keymetrics

Unik rapport: Svenskarnas digitala TV-vanor 2015

Vi på Dagensanalys.se har tillsammans med Snabba Svar frågat 1000 svenskar om deras webb-TV vanor. Resultaten är riktigt spännande men kanske inte helt oväntade, det finns dock vissa saker som särskiljer sig och är mycket intressanta.

Vi bjuder givetvis på alla resultaten i en rapport som ni kan tanka ned här på Dagensanalys.se, detta är oumbärlig information för alla som arbetar med rörlig bild på nätet i någon form.

Här kommer en snabb sammanfattning med några saker som sticker ut

– YouTube dominerar det dagliga tittandet, 34,5 procent av svenskarna är inne varje dag
– Ungdomarna lever sitt liv på YouTube, 57,5 procent av dem i åldern 15-22 år är inne varje dag
– SVT-play är störst på nätet bland TV-bolagen, 31,7 procent är inne varje dag eller någon gång i veckan
– Aftonbladet-TV spöar alla kommersiella webb-TV aktörer, 21,2 procent är inne varje dag eller någon gång i veckan
– Netflix har blivit en seriös spelare, 20,6 procent är inne varje dag eller någon gång i veckan
– De i medelåldern använder The PirateBay mest, 17,3 procent av dem i åldern 23-35 år är inne varje dag eller någon gång i veckan

Här kan ni tanka ned resultaten: Rapport Svenskarnas Digitala TV-vanor 2015

Anmäl er för att prenumerera på vårt nyhetsbrev så är ni säkra på att ni inte missar våra nyheter och rapporter.

Skriv in e-post adress uppe i högra hörnet på desktop, Under artikelflödet i mobilen, det är helt gratis.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Vad ger ett hackathon?