Keymetrics

Mobilen krossar gammelmedier

IRM har nyligen släppt Q4 rapporten samt de totala siffrorna för 2014 för den svenska reklammarknaden, siffrorna talar sitt tydliga språk. Nätet fortsätter växa med samma kraft och omsätter nära dubbelt så mycket som dagspressen eller TV-mediet.

Det finns inga tecken på att den digitala kakan inte fortsätter växa i samma takt som i år, internetreklamen kommer troligtvis att omsätta lika mycket pengar som dagspressen och TV-reklamen tillsammans under 2015.

Utvecklingen är riktigt spännande, som exempelvis att mobilreklamen är nästan i samma nivå som storstadspressens annonsintäkter under 2014, kommer mobilreklamen att passera storstadspressens reklamintäkter under 2015?

En sak som är säkert, det kommer att bli ett spännande år för reklammarknaden.

Länk till pressmeddelande från IRM: Medieinvesteringarna 2014

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
”Det betyder alltså att hemsidor i snitt ändrar 20 procent av innehållet varje dag”