Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

#ehandel031 samlade 80 personer i Göteborg med fokus på e-handel

Dag innan fredagen den 13 öppnade DIBS sina egna lokaler och bjöd tillsammans med Wipcore och DB Schenker till inspirerande e-handelsträff för nyfikna Göteborgsbaserade företag. Marschaller tändes och kring 80 personer fick plats och chansen att knyta kontakter och vara med vid starten av det historiska mötet. Häng med digitala projektledaren Elwira Kotowska till Göteborg och #ehandel031.

Läs också: E-handelsträff i Göteborg

”E-handelns vardagsrum” besöktes av både leverantörer och uppköpare. Bland annat (utan någon särskild ordning och prioritering): Chilli AB, Star Republic AB, Webbhuset, Miss Mary of Sweden, Unifaun, Lindex, Pulsen, HiQ, Setterwals, Fiwe med flera. Stora och små, enskilda konsulter, framtida och nuvarande e-handlare fick möjlighet att interagera med varandra och avnjuta olika dricksorter.

ehandelgbg_lfrågeformulär 2

Även Svensk Digital Handel var på platsen och generöst lottade ut två inträdesbiljetter till D-Congress den 12 mars (skribenten var inte bland de som vann). Förutom taggen #ehandel031 lades fram ledord för eventet: Öppenhet, Vänlighet, Konstruktivt, Delaktighet, Utvecklande. Ett enkelt frågeformulär fylldes i av gästerna i syfte att undersöka önskemålen för kommande möten.

Vad är visionen? Att vara ”E-handelns vardagsrum”, en central mötesplats där man kan diskutera allt möjligt, högt som lågt inom e-handel. Att förenkla och underlätta för handlare i Göteborg om att ta steget till det digitala. Att skapa möjligheter för leverantörer av e-handelslösningar och stödverktyg att dela kunskapen med varandra. Att placera Göteborg på Sveriges e-handelskartan.

ehandelgbg_lfrågeformulär

Jonas Åkermark (Wipcore) Markus Nyberg (DB Schenker) och Gustav Zellman (DIBS) samt alla andra som var med på plats denna fantastiska kväll hoppas skapa en avslappnad nätverksgrupp där alla ska känna att de kan vara med och bidra. Att vi alla tillsammans skapar en härlig atmosfär med nyfikenhet, passion för e-handel, viljan att dela med sig samt kunna lyfta olika frågor och problem som vi tillsammans kan hjälpas åt med.

Ni kan följa utvecklingen av konceptet ”E-handelsträff i Göteborg” via taggen #ehandel031 och via gruppen på Linkedin där lades bland annat förslag till kommande seminarier och workshoppar:

• Försäljning via multikanal – Erfarenheter från butiker och alla inblandade leverantörer.
• E-handel B2B- Skillnader och likheter.

Nästa möte är inplanerad till den 16 april och denna gången är det Wipcore som kommer att tända marschaller.

”Du behöver inte mer tid, du behöver bara bestämma dig” säger Seth Godin. Vi har bestämt oss! Har du?

Artikeln är skriven av:

elwira
Elwira Kotowska
Projektledare och digital upphandlare
KJMarketing

Projektledare med spetskompetens inom digital marknadsföring

En holistisk projektledare som ser flöden och konsekvenser och som kan tolka informationen mellan olika partner. Konsult inom webb (utveckling och upphandling), marknadsföring (koncept och produktion) och projektledning (extern och intern).
”Fantasi är viktigare än kunskap. Kunskapen är begränsad. Fantasin omgärdar världen.” Albert Einstein.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>