Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Nu kommer WhatsApp till datorer – men iPhone-användarna får vänta

Facebooks populära chattjänst WhatsApp är inte bara för smartphones längre…

Chatt-appen som Facebook köpte för mer än 19 miljarder dollar i oktober, kommer nu till stationära och bärbara datorer. Appen kommer ge möjlighet för folk skicka och ta emot meddelanden via en webbplats på sin dator, utöver de befintliga mobila apparna.

Detta utökar WhatsApp räckvidd till ännu fler enheter, och fortsätter att driva Facebook till sitt mål att vara navet för all världens kommunikationer. Tjänsten, som har mer än 600 miljoner användare, är en av världens största sociala plattformar för chatt, och denna utökning av access till tjänsten kommer att göra den ännu mer tillgänglig.

WhatsApp meddelade att dess webbtjänst, som lanserades i onsdag för Googles Android-operativsystem, BlackBerry och Windows-Phone, kommer att möjliggöra en spegling av konversationer på sin smartphone-app om de loggar in via sin mobila enhet.

Det betyder att kunderna kommer fortfarande kommer att behöva en Internetanslutning på sina telefoner för WhatsApp att interagera med datorer. Men naturligtvis arbetar Facebook redan på att lösa detta problem, med att WhatsApp skall få direkttillgång till internet.

WhatsApp vd Jan Koum kommenterade i ett Facebook-inlägg att ”plattformsbegränsningar” höll dem ifrån att få till en lösning för Apples iPhone. WhatsApp hade dock ingen information om när en webbversion som fungerar för iPhone ska släppas.

Digital Media Strategist

Dagensanalys.se

Head of marketing and sales at Dagensanalys.se

I'm a solution finder, in one short sentence, a little bit longer version is listed below...

I strive to be the best digital media specialist in Sweden who delivers good solutions to improve the business, based on a well thought out analysis.

I have great track record in the market research field, and a few years in the ad-production business. Lately I have specialized in media analyses. I have worked with ad-spend statistics and forecasts for Sweden and Norway for two years. I analyze the development of the newspaper edition for the biggest Nordic business newspaper.

I have a small personal consultant firm specialized on sales training, public relations, econometric analyses, business development and procurement.

If you have any questions, don’t hesitate to contact me…

Läs mer om

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>