Miljonärerna använder LinkedIn

Enligt en engelsk studie är miljonärernas första val när det kommer till sociala plattformar LinkedIn (47 procent). Att LinkedIn blivit en favorit för miljonärer kanske nu kommer att locka nya medlemmar till nätverket.

Även andra sociala plattformar lockar miljonären som Facebook (42 procent), YouTube (30 procent) och Twitter (13 procent).

Miljonären favoriserar LinkedIn för att där kan man nätverka med andra inom sitt yrke, bygga affärskontakter och delta i affärsorienterade grupper. En annan favoritsyssla är att följa affärsänglar som inspirerar.

Facebook är för miljonärer mer ett ställe att kommunicera på med nära och kära säger majoriteten (93 procent) av de intervjuade. Vissa följer även varumärken som de gillar (26 procent).

Endast 3 procent av miljonärerna hänger på Instagram. Dock vill Ledbury Research som genomfört studien poängtera att Instagram växer snabbt i målgruppen för där kan man visa upp sina dyra leksaker.

“The wealthy are not aliens; they’re using social media in much the same way as everyone else. As a result financial providers to the wealthy should not be worried about creating a presence for themselves on the right social media platform.” säger David Barks som jobbar på Ledbury Research.