Keymetrics

Det här hände när Google etablerade sitt Sverigekontor 2004

Statistiken visar sitt tydliga språk, utvecklingen av investeringar i Sök sköt i höjden efter år 2004 då Google etablerade sitt Sverigekontor.

Här är ett citat från etableringen år 2004: ”De nordiska länderna tillhör de flitigaste internetanvändarna i Europa och den nordiska etableringen gör det möjligt för oss att satsa på innovativa produkter och service för användare i den här regionen”, sa Nikesh Arora, Europachef för Google. ”Vårt nordiska team kommer även att arbeta nära företag, web-redaktörer, mediebyråer och annonsörer i Norden för att online, genom AdWords och AdSense, hjälpa dem att utveckla sina affärer.”

Sökordsmarknadsföring

Frågan är när Facebook, Twitter eller Linkedin tycker att vår marknad börjar bli värd att satsa på, då kommer även investeringarna inom sociala media skjuta i höjden och samtidigt ta andelar av andra medieinvesteringar.

Detta är en spännande utveckling som vi på Dagensanalys.se kommer att följa då både Twitter och Facebook jobbar med betallösningar och nya heta annonslösningar.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
5 tips på hur du lyckas med din Amazon-satsning