Keymetrics

Mobilreklamen ökar mest – bannerreklamen växer fortfarande starkt

Displayannonseringen, den gamla trotjänaren i internetreklamen fortsätter visa starka tillväxttal, det är den näst största kanalen inom internetreklamen efter sök.

Mobilreklamen fortsätter att visa en mycket stark tillväxt, likaså webb-TV. Trots att dessa kanaler ännu omsätter ganska lite pengar om man jämför mot de större reklammedierna så kommer de båda starkt och har redan passerat flera andra gamla trotjänare. Nu skall man ha i beaktande dagspressen som tappar annonsintäkter i tryckt media står för en stor del av display- mobil- och webb-TV-reklamen.

Det sker just nu mycket spännande förändringar i mediemarknaden, vill ni läsa hela rapporten om mediemarknadens utveckling Q2 2014 finns den att köpa hos IRM.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Studie: Ingen korrelation mellan online och offline