Keymetrics

Köp direkt i Twitter – e-handeln flyttar in i sociala medier

I dag börjar Twitter att testa ett nytt sätt för dig att upptäcka och köpa produkter via Twitter. För en liten grupp användare i USA (som kommer att växa med tiden), kommer vissa Tweets från utvalda testpartners ha en köpknapp där du kan köpa direkt via en Tweet.

Detta är ett tidigt steg i deras uppbyggnad av funktionaliteter i Twitter för att göra shopping från mobila enheter bekväma, enkla och förhoppningsvis även roliga. Användarna kommer att få tillgång till erbjudanden och varor som de inte kan få någon annanstans och kan agera på dem direkt i Twitter-apps för Android och iOS. Säljare kommer att få ett nytt sätt att kunna agera direkt på en relation de bygger med sina anhängare till försäljning.

Kommentarer från Twitter:

”Vi ska inte bygga enbart detta: Vi samarbetar med Fancy (fancy), Gumroad (gumroad), Musictoday (Musictoday) och Stripe (stripe) som plattformar för detta första test, fler partners kommer att följa inom kort”

”I vårt test, kan en hela köpet slutföras på bara några klick. Efter att bara trycka på köpknappen, så får du direkt ytterligare produktinformation och uppmanas att ange din frakt och betalningsinformation. När det bekräftats, mottas din orderinformation och skickas till handlaren för leverans”

twitter-ehandel

”Vi byggde det här testet upplevelse för att skapa förtroende och trygghet. Kundens betalning och leveransinformation är krypterad och lagras säkert efter första transaktion, så att man enkelt kan köpa på Twitter i framtiden utan att behöva skriva in all information. Naturligtvis kan man alltid ta bort denna information från kontot. Kreditkort behandlas säkert och kommer inte att delas med utan säljarens tillstånd”

Se video här hur det fungerar

twitter-köp

Twitter kommer att starta testet med en grupp konstnärer, märken och ideella organisationer.

Beartooth (@beartoothband)

Brad Paisley (@bradpaisley)

Burberry (@burberry)

Dan+Shay (@DanAndShay)

Death From Above 1979 (@dfa1979)

Demi Lovato (@ddlovato)

DonorsChoose (@DonorsChoose)

Eminem (@eminem)

GLAAD (@glaad)

GLIDE (@GlideSF)

Global Citizen (@GlblCtzn)

The Home Depot (@HomeDepot)

Hunter Hayes (@HunterHayes)

Kiesza (@kiesza)

Keith Urban (@keithurban)

The Nature Conservancy (@nature_org)

Megadeth (@Megadeth)

Mike Stud (@mike_stud)

Panic! At The Disco (@panicatthedisco)

Pharrell (@pharrell)

Paramore (@paramore)

(RED) (@RED)

Ryan Adams (@TheRyanAdams)

Soundgarden (@soundgarden)

The New Pornographers (@TheNewPornos)

twenty one pilots (@twentyonepilots)

Wiz Khalifa (@wizkhalifa)

9/11 Day (@911Day)

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
En detaljerad guide till Instagram-statistik