Web Guide Partner förstärker sin kompetens inom webbanalys

Web Guide Partner (WGP) förvärvar den digitala byrån May & Barrow och tar ytterligare ett steg för att förstärka företagets marknadsposition, enligt ett pressmeddelande. May & Barrow är en byrå med kompetens inom webbanalys kompletterat med tjänster inom AdWords och konverteringsdesign.

”Förvärvet är den pusselbit WGP har saknat och kommer göra Analys-delen till ett urstarkt komplement till vår långa erfarenhet inom SEO och vår spetskompetens inom SEM. Vi välkomnar May & Barrows kunder och tidigare ägaren Emina Dervisevic som blir en nyckelresurs inom vårt Analys-arbete och kommer att ingå i WGPs ledningsgrupp. Vi förstärker vårt totala kunderbjudande och kan nu erbjuda nya och kompletterande tjänster till alla befintliga och nya kunder”, säger Niklas Flisberg, VD Web Guide Partner.

”Jag drivs av och tycker det är fantastiskt kul att ge kunder insikter utifrån rätt analyserad data. Att få bidra till ökad förståelse och se effekterna av smarta onlineinvesteringar är inte bara lönsamt för kunderna, det ger mig också en stor tillfredssällelse. Jag känner att jag verkligen kan göra skillnad för WGPs kunder. Med mitt teams kompetens och kundernas utveckling kommer WGP att vara ledande i Norden på webbanalys och spårning av data”, säger Emina Dervisevic, Grundare av May & Barrow.

I och med förvärvet dubblar WGP sin omsättning ifrån utbildningar och analysrelaterade tjänster säger Niklas Flisberg.

“Svenska företag saknar i stor utsträckning kunskap om analys och hur onlineinvesteringar ska placeras. Det är skrämmande att se så många företag som inte använder sig av data för att fatta beslut. Men nu kommer vi att ändra på detta genom att utbilda!”, säger Emina Dervisevic.

För ytterligare information se www.webguidepartner.com och www.mayandbarrow.com.