Keymetrics

comScore vinnare i IAB Research Award Europe

comScore vann Europe Research Award for Audience Measurement den 2 juni 2014 i Paris med motivationen ”Determining Publishers’ Global Multi-Platform Audience – comScores multiplattform har gett industrin insikt i hur en integrerad mätplattform för desktop smartphones och surfplattor kan vara”.

”En omfattande och korrekt bild av mediets hela digitala fotavtryck hjälper oss att etablera ett gemensamt mått som mediasäljare och köpare kan använda för att göra bättre transaktioner i dagens globala marknad, ” säger Mike Pilcher, Senior Vice President Sales EMEA på comScore. Han fortsätter med att säga ”comScore är stolta över att ha uppnått detta genombrott inom digitala mätningar med att leverera ett enda mått för en global publik för olika plattformar. Vi är hedrade över att IAB Europe inser vikten av denna innovation”.

ComScore valdes ut som en av åtta olika kategorivinnare när IAB Europe Research Awards Jury valde ut dem bland 140 bidrag som lämnats in från 13 olika marknader. ComScores bidrag ”Hur man kan bestämma mediers Globala Multiplattform Publik ” baseras på resultaten från ett initiativ som testats på ledande nyhetssajter. Genom att utnyttja de egna plattformarna på publiken och en duplicering av metodiken i kombination med omfattande taggning, har comScore kunnat kvantifiera den holistiska synen på en global publik. ComScore planerar att expandera detta initiativ med andra ledande medier som är intresserade av att skapa en helhetssyn på deras globala marknad.

”Att kvantifiera vår globala publik på alla olika plattformar är oerhört viktigt för att förstå våra konsumenters beteenden i dagens fragmenterade digitala medielandskap” säger Stephen Kinsella, chef för Analytics på MailOnline . ”Vi är glada att comScore har blivit erkända av IAB Europe för sina framsteg inom detta område”.

” Grunden är att all reklam når människor, inte en cookie. Medievarumärken som förstår detta och agerar på det mellan de olika plattformarna de har idag kommer att uppnå full effekt, ” säger Scott Thompson, Digital Research Manager för Starcom Media Vest Group. ”Genom införandet av en global multiplattformsmätning, har comScore genom nyskapande lyckats leverera insikter som medieköpare behöver för att kunna fatta välgrundade affärsbeslut ”.

”Digitala publik- och konsumtionsmönstret fortsätter att utvecklas, också därför måste mätningar utvecklas för att stödja en fortsatt tillväxt i den digitala ekonomin ”, säger Alison Fennah , Senior Business Advisor IAB Europe . ”Grattis comScore för vinsten i årets IAB Europe Research Award för mätarunders och för deras fortsatta bidrag till forskningskompetens”.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Youtube vill tala samma språk som TV – använder Nielsen som tolk