Keymetrics

Hundra procent ökning för morgonpressens mobilreklam

Totalt omsatte morgonpressens digitala annonsintäkter 142 miljoner kronor under perioden.

Under det första kvartalet i år ökade morgonpressens digitala annonsintäkter med nära 25 procent jämfört med motsvarande kvartal året innan. Starkast var ökningen inom landsortspressen som ökade med nära 34 procent jämfört med motsvarande period året innan

Morgonpressens digitala annonsintäkter 2014 Q1

– Dagspressens digitala annonsintäkter växer starkare än vad internetannonsringen i stort gör, berättar TUs chefsanalytiker Tobias Hedström.

– Mobilannonseringen under perioden mer än fördubblades men även bannerannonseringen växte med nära 20 procent under perioden, förklarar Tobias Hedström, chefsanalytiker på TU.

 

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Foto: Shutterstock
3 bevakningsverktyg för sociala medier som ger dig koll på varumärket