Keymetrics

Outfox lanserar Cosmos

Analysföretaget Outfox är specialister på framförallt Google Analytics men även flera andra system som används för att hantera analyser av digitala affärer.

Nu har de lanserat produkten Cosmos som är en egen plattform för rapportering, analys, dataimport, visualisering och signifikanstest.

Dagensanalys.se har intervjuat Lars Johansson som är en av grundarna till Outfox.

lars_j_outfox
Lars Johansson, medgrundare Outfox

Varför utvecklade ni Cosmos?

Till en början var det för att vi såg att många företag och organisationer spenderade alldeles för mycket tid på rapportering. Allt som har med löpande rapportering att göra bör automatiseras så långt det bara går för att frigöra tid till riktig analys. Därefter har vi byggt på produkten allt mer så det inte bara är rapportering. T.ex. har den möjlighet till analys av signifikans.

Vem ska använda produkten?

Alla som varje månad har behov av mer avancerad funktionalitet än vad Google Analytics tillhandahåller samt de som vill kombinera data från olika system och spara tid på rapportering.

Vilka typer av företag använder den idag?

Medieföretag, försäkringsbolag, banker, e-handel, myndigheter, etc. Alltså väldigt blandat!

Vilka fler produkter har ni på gång att lansera?

Vi har redan en egen enkätlösning som knyter ihop svaren med besökarens beteende i Google Analytics.

Utöver det är vi lite hemlighetsfulla. Följ vår blogg eller följ oss på Facebook för att inte missa lanseringar.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Första kampanjen för Google Pay Pass