Keymetrics

ICA anpassar reklamfilmen till fem sekunder

ICA har verkligen tänkt till och skapat en reklamfilm som skojar med YouTubes 5-sekunders regel för annonsvisningar. Som du säkert redan känner till låter YouTube tittaren klicka på bort annonser efter 5 sekunder. För annonsörer är detta både bra och dåligt. Bra för att annonser som klickas bort efter 5 sekunder inte räknas som annonsvisningar, vilket då annonsören slipper betala för. Dåligt för att annonsen inte visas och tittaren inte ser annonsbudskapet.

ICA har därför skapat en reklamfilm som skojar med 5-sekunders regel samtidigt som de får ut sitt budskap.

Reklamfilmen har visats över 16.000 gånger på YouTube.

Vad tycker du om annonsen?

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Därför vill Facebook dölja antalet likes på Instagram!