Vi har stängt från 1 april 2020
Keymetrics

Hundra procent ökning för morgonpressens mobilreklam

Totalt omsatte morgonpressens digitala annonsintäkter 142 miljoner kronor under perioden.

Under det första kvartalet i år ökade morgonpressens digitala annonsintäkter med nära 25 procent jämfört med motsvarande kvartal året innan. Starkast var ökningen inom landsortspressen som ökade med nära 34 procent jämfört med motsvarande period året innan

Morgonpressens digitala annonsintäkter 2014 Q1

– Dagspressens digitala annonsintäkter växer starkare än vad internetannonsringen i stort gör, berättar TUs chefsanalytiker Tobias Hedström.

– Mobilannonseringen under perioden mer än fördubblades men även bannerannonseringen växte med nära 20 procent under perioden, förklarar Tobias Hedström, chefsanalytiker på TU.

 

Den 1 april 2020 släckte vi lampan här på Dagens Analys.