Enligt en ny rapport från analysföretaget eMarketer visar på att den sammanlagda omsättningen som läggs på programmatiska TV-annonser och digital...
Markely har gjort en jämförelse i nivån av engagemang mellan sponsrat och “organiskt” (alltså icke-sponsrat) innehåll. Det visar sig att...
Köp billigare Anroid-smartphones mot att få reklam på din låsskärm. Detta är vad E-handelsjätten Amazon nu tänker börja med för...
Jobbnätverket LinkedIn ska följa upp sin tidigare framgång med sponsrat innehåll, och ska nu erbjuda annonsörer möjligheten att köpa programmatiska...
Det här är uppgifter som företag och varumärken bör ta åt sig på allvar, då en stor del av konsumenterna...
Influencers är ett hett byte för ett företag som baserar sin försäljning på nätet, visar forskning. Enligt en studie från...
Det har blivit allt viktigare för en mängd företag att kunna mäta hur deras onlinebaserade annonser når ut till sin...
Enligt en studie kring marknadsföring och blandade medier i USA så visar det sig att filmindustrin tjänar en hel del...
Samsung har ska köpa AdGear, ett företag som bland annat sysslar med att skapa digitala annonser för en mängd plattformar....
Textanalys – text analytics – är kanske inte något vi hör så ofta om. Men denna gren av analysbranschen växer...
Annonserna på Instagram har hittills oftast sett ut som lite snyggare inlägg, och dykt upp i flödet på ett liknande...
Facebook lanserar nu ett antal verktyg som ska hjälpa affärer hålla koll på hur många som besöker dem, fysiskt alltså,...
Att skapa videoannonser verkar handla mest om att nå ut med tydliga visuella meddelanden. Detta kan i alla fall vara...
Enligt en ny rapport från branschorganisationen IAB slår intäkterna från internetbaserad reklam alla rekord i USA. Under första kvartalet 2016...
Siffror från undersökningsföretaget Strata (en del av det stora analysföretaget comScore) visar att Twitters nerförsbacke trots allt fortsätter att luta...
Snapchat, den populära sociala fotoappen, vill att vi ska höja volymen på deras annonser. Tillsammans med mätföretaget Moat ska de...
Den svenska delen av annonsbranschens organisation IAB har nu lanserat initiativet “Annonsvänligt Sverige”, där man presenterar ett antal riktlinjer för...
Reklamblockerare (även kända som adblockers) ses av många utgivare som ett stort hot mot tidningarnas intäkter på nätet. Men Mittmedia...
Det finns en mängd annonser som konsumenterna aldrig får ta del av – ändå betalar annonsörerna miljontals kronor varje år...
Snapchat vill att deras användare ska läsa mer innehåll från professionella medier – allt för att visa annonsörerna hur bra...