Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Optimera din digitala marknadsföring med hjälp av Artificiell Intelligens

The Hidden Super Power Driving the Experience Business med Suresh Vittal.

”Ny teknologi förändrar allt, gårdagens affär är i princip helt borta på grund av den digitala transformationen. Det går allt snabbare och nya smartare tjänster dyker konstant upp.”

Företagen måste anpassa sin verksamhet till denna digitala verklighet och börja grunda sina beslut på data och analys. Men det räcker inte, man måste skapa en digital organisation som konstant tar till sig av nya digitala tjänster så att man kan vara snabb och anpassa sig i realtid i organisationen. Det är viktigt att ha koll på vilka tekniska hjälpmedel som finns tillgängliga så att man kan skapa en bättre kundresa som i sin tur ger en ökad lönsamhet i verksamheten.

Nu kommer även nya digitala tjänster som man måste ta till sig för att skapa en bättre kundupplevelse, framförallt är det Artificiell Intelligens (AI) som lär sig och anpassar sig efter kundernas behov och önskemål i realtid.

Med hjälp av AI kan man spara tid och öka konverteringen i alla digitala kanaler som exempelvis öppningsgrad i e-post eller en bättre kundanpassad hemsida efter individens behov.

Det handlar om att innovera sitt företag till dessa nya förutsättningar. Adobe har identifierat fyra viktiga steg för att skapa en bättre kundupplevelse.

Fyra viktiga grundstenar enligt Suresh Vittal:

1. Det handlar om att skapa rätt innehåll
2. Man måste anpassa design snabbt och skalbart
3. Det tar bara millisekunder för användarna att ta beslut
4. Man måste integrera sina produkter och tjänster digitalt för att innovera

Adobe bygger sin AI-tekologi på Adobe Sensei som har två grundpelare. Den första är att deras AI fokuserar på företagens varumärke som skall spegla sig i hela kundupplevelsen. Den andra är att man kopplar ihop all befintlig data och alla datapunkter i Adobe Sensei. Det är otroligt många datapunkter som deras AI jobbar med om man använder flera av deras produkter och tjänster.

Digital Media Strategist

Dagensanalys.se

Head of marketing and sales at Dagensanalys.se

I'm a solution finder, in one short sentence, a little bit longer version is listed below...

I strive to be the best digital media specialist in Sweden who delivers good solutions to improve the business, based on a well thought out analysis.

I have great track record in the market research field, and a few years in the ad-production business. Lately I have specialized in media analyses. I have worked with ad-spend statistics and forecasts for Sweden and Norway for two years. I analyze the development of the newspaper edition for the biggest Nordic business newspaper.

I have a small personal consultant firm specialized on sales training, public relations, econometric analyses, business development and procurement.

If you have any questions, don’t hesitate to contact me…

Läs mer om

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>