Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Ad Fraud, Viewability, Transparency – Första intrycket från #Dmexco

Efter att ha lyssnat på inledande tal på Dmexco med grundaren av LinkedIn samt Jack Dorsey från Twitter och gått runt i alla hallar och spanat in montrar, är det tydligt att det handlar om data och transparens för att skapa bättre kundupplevelser.

”Man måste använda sig av sin befintliga data med en bra analys så att man kan ge kunderna vad de vill ha och anpassa sig i realtid.”

Nu är det tredje året jag är här och börjar snabbt se vilka trender som gäller och vilka nya företag som vill vara med och sälja in sina tjänster.

Jag var precis och hälsade på hos Snapchat och fick en urusel demo av deras nya glasögon, de sålde inte in varken företaget, deras nya glasögon eller någon av deras tjänster. De lämnade mig bara med ett riktigt dåligt intryck.

Adobe har blivit ännu hetare. Det var lång kö när jag skulle få min cappuccino och det var redan full fart med möten tidigt på morgonen.

Google vars monter har varit en skön ”hangout” tidigare, har nu blivit business och man var bara välkommen om man hade bokat möte.

Facebook har även de blivit tydligare med sina budskap och affärsmöjligheter direkt när man besöker dem.

Det alla pratar om är digitala annonslösningar och transparens där man har kontroll på Ad Fraud och Viewability så att man kan skapa bättre kundresor. Flera riktar även in sig på att optimera e-handelskundresan så att man kan konvertera ännu bättre med hjälp av data och analys.

Sammantaget känns det mer fragmenterat nu jämfört med ett par år sedan då man bara pratade om programmatisk handel, för att sedan prata om att koppla ihop den digitala och den analoga kundresan med hjälp av data.

”Nu handlar det om data och att ha kontroll på sin data så att man inte gör dåliga beslut på grund av felaktig data. Därför är nu Ad Fraud, Viewability och Transparency på allas läppar. Man måste ha kontroll på sin data annars är den värdelös.”

Digital Media Strategist

Dagensanalys.se

Head of marketing and sales at Dagensanalys.se

I'm a solution finder, in one short sentence, a little bit longer version is listed below...

I strive to be the best digital media specialist in Sweden who delivers good solutions to improve the business, based on a well thought out analysis.

I have great track record in the market research field, and a few years in the ad-production business. Lately I have specialized in media analyses. I have worked with ad-spend statistics and forecasts for Sweden and Norway for two years. I analyze the development of the newspaper edition for the biggest Nordic business newspaper.

I have a small personal consultant firm specialized on sales training, public relations, econometric analyses, business development and procurement.

If you have any questions, don’t hesitate to contact me…

1 kommentar

Källa för dina citat vore trevligt.

Svara

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>