Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

LinkedIn expanderar nu sitt Marketing Partner Program

LinkedIn presenterar nu 19 nya partners till sitt Marketing Partner Program, inom tre nya kategorier: Marketing Analytics, Audience Management och Media Buying.

Detta för att ge marknadsförare ännu fler möjligheter och den hjälp som behövs för att bli så framgångsrik som möjligt på LinkedIn, skriver LinkedIn.

Partnerprogrammet är en insats från LinkedIns sida för att göra det enklare för marknadsförare att arbeta tillsammans på en global nivå. Nätverket har därför integrerats med alla nya partners olika lösningar och tjänster för att göra det enkelt att hantera och analysera kampanjer som drivs på LinkedIn.

Nedan följer information om de tre nya partnerkategorierna:

Media Buying – Marknadsförare lägger ofta ned mycket tid på att hantera sina kampanjer men sällan tid på själva strategin. LinkedIns Media Buying partners erbjuder skräddarsydda tjänster som hjälper dig förbättra dina kampanjprestationer på nätverket. LinkedIn välkomnar nu sina nya partners inom denna kategori: AdParlor, B2Linked och SocialCode.

Marketing Analytics – Enligt LinkedIns partner HubSpot, tycker 40% av marknadsförare att den största utmaningen inom just marknadsföring är att påvisa god ROI. LinkedIns Marketing Analytics parnters erbjuder teknologi som hjälper dig förbättra din ROI samt fatta smartare beslut på LinkedIn. Inom denna kategori har nätverket fått sju nya partners: Bizible, DashThis, Datorama, Hootsuite, Nugit, SocialBakers och Falcon.io. Varje partner är integrerade i LinkedIns Marketing Analytics API:s, vilket ger möjligheten att få en inblick i hur en kampanj blivit framgångsrik direkt från dess plattform.

Audience Management – Account Based Marketing (ABM) innebär att man effektivt kan nå och engagera sina kunder samtidigt som man hittar framtida potentiella. Våra nya målgruppspartners erbjuder teknologi som hjälper dig att hitta dina kontakter via LinkedIn Matched Audiences samt hantera de kontakter som är genererade via LinkedIn Lead Gen Forms i syfte att förbättra ABM-prestationen. Till denna kategori har följande lagts till: Acxiom och LiveRamp, (datahanteringslösningar), Oracle Eloqua och Marketo,
(Marketing Automation), Microsoft Dynamics (CRM) och Driftrock och Zapier (system integratorer). LinkedIn har nu integrerats med samtliga tjänster som tillåter effektivare målgruppshantering på nätverket.

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>