Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

DagensPS lanserar en helt ny mobil läsupplevelse

DagensPS lanserar en ny mobil webbsida med användaren i fokus, de vill skapa ett bättre och enklare sätt för läsaren att ta till sig det som de är intresserade av.

DagensPS har levererat nyhetssammanfattningar till sina cirka 100.000 unika läsare/vecka sedan starten 2004. Nu breddar de siten genom att öka intaget av kurerat innehåll från andra mediapartners (syndikering) och anpassar närvaron i en ny öppen webb.

DagensPS med VD (extern) Henrik Lohk gör ett omtag av siten för att anpassa den efter läsarnas beteende och för att bättre passa morgondagens annonsfinansierade verklighet och utmaningar.

– Engagemanget i DagensPS.se har växt mycket starkt mot jämförbara medieaktörer i branschen det senaste året men det är som bekant utmanande för nyhetsmedia att bygga en digital affär med Native-, Ecom- och Display-produkter på en site som får tre besök i veckan och tre sidvisningar per besök när valutorna är ”låsta” och växelkursen heter ”klick”, säger DagensPS VD Henrik Lohk och fortsätter:

– Detta måste vi ändra på och vi börjar med att byta ut CMS och användargränssnittet för mobilanvändare, som besöker siten under vecka 32. Vi hoppas och tror att vi kan engagera våra läsare både med innehåll och en helt unik användarupplevelse.

– DagensPS kommer INTE att ta betalt av sina läsare då man är en sammanfattande nyhetssajt för affärsfolk, vilket innebär att läsarintäkter inte ingår i tidningens möjliga affärsmodell.

Med start vecka 32 och framåt kommer nytt innehåll från tredje part som gör att våra läsare kan introduceras succesivt under resten av 2017, samt en serie annonsprodukter för Native och Display som av branschorganet IAB:s kallas ”polite” = icke störande för läsaren men värdefulla för annonsören, avslutar Henrik Lohk

Digital Media Strategist

Dagensanalys.se

Head of marketing and sales at Dagensanalys.se Head of KIA-index when I'm not writing articles at Dagensanalys.se

I'm a solution finder, in one short sentence, a little bit longer version is listed below...

I strive to be the best digital media specialist in Sweden who delivers good solutions to improve the business, based on a well thought out analysis.

I have great track record in the market research field, and a few years in the ad-production business. Lately I have specialized in media analyses. I have worked with ad-spend statistics and forecasts for Sweden and Norway for two years. I analyze the development of the newspaper edition for the biggest Nordic business newspaper.

I have a small personal consultant firm specialized on sales training, public relations, econometric analyses, business development and procurement.

If you have any questions, don’t hesitate to contact me…

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>