Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Lista: Serier och tv-program som skapat flest interaktioner

Varje vecka publicerar Nielsen sitt Social Content Rating som bland annat visar vilka serier och tv-program som skapar flest interaktioner på nätet.

Veckan 26 juni-3 juli toppade tonårsserien Pretty Little Liars listan med nästan 1,3 miljoner interaktioner på sociala medier. På andra plats hamnar NBA Awards och på tredje plats Big Brother.

Just serien Pretty Little Liars är en av de serier som sedan starten 2010 lyckats skapa stort engagemang bland sina fans. Om du vill läsa mer om hur de har lyckats bli en succé på sociala medier, klicka här.

Om du vill läsa mer om Social Content Rating så kan du göra det här.

Annika Basun

Skribent

Dagensanalys.se

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>