Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

IAB uppdaterar sina riktlinjer för poddar

IAB i USA har uppdaterat sina riktlinjer för hur du ska mäta poddar.

Idén med att ens ha riktlinjer (eller en guide) är att samla branschen kring gemensamma mättal som annonsörer kan förhålla sig till.

Riktlinjerna inkluderar bland annat en guide som visar hur en poddaktör i fyra enkla steg kan mäta sin podd – nedladdningar, räckvidd och annonsformat plus ett antal fler KPI:er för poddar.

”Podcasts are growing in popularity and marketers are looking for clarity around measurement, so they can increase their ad investments with greater confidence. This update will provide practical solutions and guidance that will help advertisers, publishers, and technology vendors generate more precise podcasting metrics,” kommenterar Alanna Gombert för IAB Tech Lab.

www.iab.com/podcast-measurement

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>