Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Hajpade Glossier forsätter att expandera

Det amerikanske skönhetsvarumärket Glossier är en av USA:s mest snabbväxande startups och nu expanderar de till Europa, det rapporterar Breakit.

Glossier grundades 2014 av Emily Weiss och har sedan dess dominerat på sociala medier. Det är framförallt genom Instagram och Snapchat som de når sin målgrupp – unga tjejer. Allt sker via nätet, utan mellanhänder eller butiker.

I ett blogginlägg skriver Glossier att de nu satsar internationellt. Nästa månad öppnar ett kontor i Kanada och sedan väntar Storbritannien och nästa år Frankrike.

Här kan du läsa mer om satsningen.

På bild: Emily Weiss

Annika Basun

Skribent

Dagensanalys.se

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>