Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här
Sponsrad

Öka effekten i din digitala annonsering med över 200%

Det är viktigt att någon tar ledning i de digitala projekten och ser till att optimera dem med korrekt taggstruktur och konverteringsstrategier, det har Telia gjort och de ökade effekten i deras digitala annonsering med hela 220 procent.

Telia har under en tid arbetat hårt med att optimera sin digitala annonsering. Till hjälp har man använt insourcing, det vill säga att hyra in digital spetskompetens.

”Det har gett oss ett stort lyft i den digitala marknadsföringen. ROAS – Return Of Ad Spend – ökade 220 procent när vi tog hjälp av en digital marketing specialist som blev kravställare och höll i projekt.”

Att ta in en extern digital specialist som ser till att alla processer optimeras kan ge ett enormt lyft i marknadsföringen, genom att sänka CPO – Cost Per Order – samt öka effekten i reklaminvesteringarna.

Läs gärna mer om hur vi gjorde här! 

Det här måste du göra för att uppnå ökad effekt:

– Sätta upp digitala mål med KPI:er – Key Performance Indicators
– Se till att det finns tracking och digitala mätningar
– Konstant se över av alla processer – internt och externt
– Optimera alla kampanjer i samtliga digitala kanaler

Att investera i en resurs som ser till att allt detta blir gjort är en mycket bra investering. Kostnaden för att insourca en digital expert belönar sig i ökad effektivitet och ROI – Return Of Investment.

Fördelar med att ta hem affären:

– Kommunikationen blir effektivare om den hanteras av de som känner företaget och dess kunder.
– Företaget får direkt tillgång till egen data
– Möjliggör kortare ledtider mellan analys och handling
– Man kan gå ifrån kortsiktigt kampanjarbete och mot ett mer långsiktigt och kanaloberoende arbete

Vill du veta mer, hör av dig till Simon på Anegy så bjuder vi på 1 timmes konsultation! simon.milton@anegy.se

Anegy Online Marketing

Anegy

+46 704 37 07 34

1 kommentar

Om Anegy vill köra en del 2 på det här skulle jag gärna läsa om hur de räknar in ROPO i ROAS.

Svara

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>