Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Nu kan du koppla offline-data till Facebook

I måndags gjorde Facebook det möjligt att koppla ihop Lead Ads med offline-data från exempelvis CRM-system och telefoncentraler för att bättre kunna följa kunden från annons till konvertering.

Facebook Lead Ads blev helt plötsligt mycket mer användbart genom den nya möjligheten. Genom uppdateringen går det automatiskt att koppla data från ditt CRM-system, din telefonväxel och ditt kassasystem för att kunna se effekterna av dina kampanjer på Facebook.

Det gör det möjligt att följa hur olika målgrupper reagerar på annonser, lansera uppföljningsannonser baserat på var i säljprocessen kunden befinner sig, samt följa upp kunder med merförsäljning och nya produkter baserat på deras fullbordade köp. Helt enkelt ett väldigt effektivt sätt att nå och följa kunder genom större delar av deras resa.

Du kan läsa mer om de nya möjligheterna samt vilka systemkrav som finns här.

Skribent - personal och organisationsexpert

Dagensanalys

Mattias är psykolog som brinner för emotionell intelligens och personlig utveckling. Han arbetar till vardags med utveckling av ledare och medarbetare samt att se till att organisationer har rätt person på rätt plats.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>