Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Adobes marknadsguru berättar hur du skapar digital framgång

Vi träffade John Watton VP Marketing | CMO | på Adobe som håller i det årliga eventet Adobe Summit där över 5000 digitala marknadsförare träffades i London förra veckan. Han delade med sig om sina tankar om vad som är viktigt för att uppnå en digital framgång.

Kundupplevelsen har varit i fokus för Adobe, men deras produkter och tjänster är bara medel för alla typer av företag skall kunna skapa en bättre kundupplevelse baserat på data och analys.

Alla företag som är representerade på årets Adobe Summit pratade alla om hur man genom att använda data och analys kan skapa en bättre kundupplevelse, som i sin tur ökar engagemang hos kunderna och lönsamheten hos företagen som är kundcentrerade.

Dagens konsumenter är mer informerade än någonsin och de styr idag utvecklingen hos företagen då de kräver en bra upplevelse, eller så går de till närmaste konkurrent som kan leverera den upplevelse som man förväntar sig.

Adobe ser till att deras produkter och tjänster finns uppe i molnet, så att alla digitala marknadsförare kan samla allt på ett och samma ställe när de skall bygga digitala kampanjer och hemsidor snabbt och enkelt.

Det handlar mindre om teknologi, den finns där och alla använder idag digitala verktyg, det handlar istället mer om att anpassa de digitala verktygen till alla kunder och skapa en bra kundupplevelse och koppla ihop människor med det de vill ha här och nu.

Det som samlar företag som BMW, T-Mobile, Hostelworld och Adidas är att det handlar inte om vilken ratt som sitter i din bil eller om att ringa varandra, att få en säng att sova på eller ett par löparskor, utan istället att skapa en anpassad upplevelse för varje enskild individ i realtid.

John Watton Senior Marketing Director | VP Marketing | CMO | Adobe

Digital Media Strategist

Dagensanalys.se

Head of marketing and sales at Dagensanalys.se Head of KIA-index when I'm not writing articles at Dagensanalys.se

I'm a solution finder, in one short sentence, a little bit longer version is listed below...

I strive to be the best digital media specialist in Sweden who delivers good solutions to improve the business, based on a well thought out analysis.

I have great track record in the market research field, and a few years in the ad-production business. Lately I have specialized in media analyses. I have worked with ad-spend statistics and forecasts for Sweden and Norway for two years. I analyze the development of the newspaper edition for the biggest Nordic business newspaper.

I have a small personal consultant firm specialized on sales training, public relations, econometric analyses, business development and procurement.

If you have any questions, don’t hesitate to contact me…

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>