Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Ocast kavlar upp ärmarna med nya miljoner

Ocast vill göra det enklare för publicister att visa upp sitt erbjudande tillsammans med statistik, som tjänsten KIA-index från Sveriges Annonsörer. Nu har Ocast tagit in två miljoner kronor för att ta över marknaden.

Bakom Ocast finner vi bland andra Eric Giseaus (på bild) som velat förenkla hur man kan få information om influencers och publicister genom att ha allt på ett ställe. På Ocast kan du läsa information om målgrupper, räckvidd, annonsformat och mer. Bland de företag som delar sin information finner vi bland andra Schibsted, Bonnier och Aller.

Ocast kostar det 1.495 kronor per månad för en publicist att lista sin sajt. Då medföljer ett komplett mediakit. På KIA-index kostar det 1.583 kronor för en listning av en större sajt (priser på KIA-index varierar beroende på antalet besökare till sajten).

För närvarande finns Ocast i åtta länder och tanken är att komma ut i ännu fler. Bolaget omsätter nära sju miljoner kronor i år.

– Vi har på kort tid fått med de flesta tunga nordiska kunderna på tåget. Nu ska vi ta nästa steg i Europa och resten av världen. Då känns det grymt bra att få med Wellstreet, som sitter på mycket kunskap om hur man expanderar ett B2B-bolag internationell, säger Ocasts vd Mike Radoor, i ett pressmeddelande.

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>