Google startar nära samarbete med Leadfeeder

Den finska starupen Leadfeeder blev nyligen inbjudna till Googles högkvarter i Kalifornien för att skapa den första gemensamma marknadsföringsvideon. Samarbetet syftar till att hjälpa säljare inom B2B att nå bättre resultat.
Leadfeeder är den idag snabbast växande starupen i Norden, och hjälper idag över 30.000 kunder över hela världen att hitta leads från sina hemsidor. Genom att analysera data från bland annat Google Analytics tillhandahåller Leadfeeder mailadresser, företagsnamn och sökhistorik för de som besökt ett företags hemsida. På så sätt kan företagets säljteam enklare ta kontakt och hitta nya kunder.
Tillsammans med Googles Analytics team skapar man nu en kampanj för att hjälpa fler företag att generera fler och bättre leads från sina egna hemsidor. Samarbetet innefattar såväl videofilmer, som blogginlägg och andra aktiviteter. Jaakko Paalanen som är försäljningschef på Leadfeeder säger i en pressrelease: ”Vi har expanderat snabbt i USA och flera andra internationella marknader, så det här hjälper oss att synas ännu mer och är en riktig dröm som går i uppfyllelse för oss som ett ungt startup företag”.
Även Google uttrycker uppskattning över samarbetet och Adam Singer, representant från Google Analytics, menar att Leadfeeder är en unik och viktig samarbetspartner.